Ha többet szeretnél egy sima fotónál

Manapság mindenkiről készül egy halom digitális fotó, de azok többnyire ott porosodnak a számítógép winchesterén. Pedig ezekből a fényképekből maradandó emlék lenne készíthető, nem csak sima fotó, de KÉP formájában.

Ebben próbálok én segíteni. Lássuk először a legegyszerűbb dolgokat.

Fotókorrekciók, fotóeffektek
Sokszor egy kép önmagában unalmas, vagy épp úgy tűnik, hogy rosszul sikerült. Az is lehet, hogy felesleges személyek, tárgyak zavarják az összhangot. Ilyenkor a fotó korrekciójával, retusálással, effektek alkalmazásával csodát lehet művelni. A lehetőségek tárháza természetesen végtelen, mindig az adott fotótól függ. Íme néhány példa:

1. Egyszerű korrekció
Sokszor egy kép túl sötét, vagy épp homályosabb a kelleténél, esetleg élettelen, színtelen. Lehet, hogy felesleges tárgyak, alakok zavarják az összhangot, és az meg szinte biztos, hogy a képkivágás nem tökéletes. Ilyenkor nem kell kidobni az amúgy kedves fotót, a korrekció, a retusálás sokat segíthet rajta.


A nagyvárosi látkép színei kicsit erőtlenre sikeredtek. A kép színeit korrigáltam, majd igény szerint, az adott képkeret méreteihez vágtam, végül fotópapírra nyomtattam.


2. Korrekció, kis ötleteléssel
Néha nem elég pusztán az, ha feljavítjuk a képet, valami plusz kell még. Szívesen veszem a megrendelő legvadabb ötleteit, de magam is próbálom a legtöbbet kihozni az adott képből.


Sivatagi naplemente - kicsit kevés fénnyel. A képet világosítani kellett, az ég felső részét viszont épp ellenkezőleg, sötétebbre vettem. A fotót ezután átfordítottam fekete-fehérbe, kivétel a terepjárót, ami piros maradt. A kép három részre tagoltan lett kinyomtatva, festővászonra, vakrámázva.


3. Összetett effektek alkalmazása
Szintén csak a fantázia szab határt annak, hogy mihez kezdjünk egy - akár elrontott - fotóval. Sokszor ez a munka úgy kezdődik, hogy van pár digitális (vagy digitalizált!) fényképünk, tudjuk, hogy 70x70-es, vakrámázott képet szeretnénk, és aztán lássuk, mi sül ki belőle!


A bal oldali fotón egy  lány macskát dédelget. Első lépésben a képet monokrómmá változtattam, majd ezután papirusz szerű textúrára ültettem, visszafogottan átszínezve. A kész digitális festményt művészpapíra nyomtattam. Persze a félkész képpel tovább dolgozva végtelen újabb variációra van lehetőségünk, egy ilyet töltöttem fel a legutóbbi bejegyzésemben.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Olajfestmény hatás fotóból

Erdő - absztrakt triptichon

3D-s tapéta