Tengerparti emlék

Avagy legújabb digitális grafikám születése
Továbbá: minden rosszban van valami jó! :-)


Már több mint egy hónapja, hogy a koronavírus miatt felborult világunk rég megszokott rendje. Csak egy múló kisiklás, vagy valami új kezdete? Most még nem tudjuk, ki-ki hite szerint reménykedik, és várja a szebb jövőt. De addig is: marad a kevesebb munka, a kényszerszabadság, jobb esetben a home office.

Kicsit most úgy érzem magam, mint Az időmilliomos - kisregényem főhőse, Kovács Tihamér, aki szintén egy váratlan körülmény miatt időmilliomos lett. Ha én nem is váltom meg úgy a világot, mint ő, azért a vírus adta kevesebb munka - jobban mondva a vírus által elvett munka -, és az így nyert szabadidő számomra is hozott valami olyan pluszt, amire már régen vágytam. Jelesül azt, hogy be tudtam fejezni egy idestova 6 éve elkezdett digitális grafikámat! Az élet “normál” kerékvágásában erre nem sok esélyem volt. Elgondolkodtató, mennyire volt jó ez így...

Anno 2012. körül kezdtem el egy új stílus szerint képeket készíteni, a témákat geometriai vonalakkal építve, a teret álomszerűen szabdalva ábrázoltam. Így született a Vizsla pihen a karosszékben, A Holdon álmodó vagy épp a Boxoló című digitális rajzom.


És így készült a karanténnak köszönhetően - tehát minden rosszban van valami jó - ez az új is, melynek Tengerparti emlék a címe. Mint minden emlék, ez se egy tűpontos fotó, hanem egy vízió, melyre több szemszögből is visszapillanthatunk. Ám még az is lehet, hogy nem is velünk történt meg ez az egész, hogy nem mi láttuk a tengerből kilépni azt a démoni szépséget a telihold fényében, vagy épp mi, csak épp egy párhuzamos dimenzióban...
Nem tudni, csak az a biztos, hogy ez a rajz is egy papírfecnin kezdte, ott kelt életre az alap motívum. Majd ebből a skiccből vektorgrafikus programmal megszerkesztettem a geometriai alapot, amit utána színekkel, textúrával töltöttem fel.

A Tengerparti emlék legelső példányát szatén művészvászonra nyomtattam 100×100 cm-es méretben, vakrámára feszítettem, és árnyékkerettel vettem körül. Mint minden grafikám, ezt is limitált példányban fogom kinyomtatni, ebből összesen 10 db készül majd. Íme az első példány nyomtatása:


S íme a kép a maga valójában, előbb egy videófelvétel róla, majd pár fotó:






Ön is szeretne egy példányt a képből? Keressen engem személyesen, és egyeztetjük a méretet, valamint a kivitelt és a szállítási lehetőségeket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Olajfestmény hatás fotóból

Erdő - absztrakt triptichon

3D-s tapéta