Kis kutya, nagy kutya nem ugat hiába

Az egyik kedves megrendelő a magyar vizslájáról rendelt tőlem egy mozaikképet. Hálás feladat, mert számomra is magyar vizsla "A" kutya. Nekem is volt anno egy, ezen a linken megnézheted a róla készült grafikám.
Megrendelőm kérése az volt, hogy a képet két méretben készítsem el, egyszer 100x70-es vászonképként, egyszer pedig 70x50-esként.


Első feladat az alapfotó előkészítése volt. Itt-ott ki kellett egészíteni, kitörölni a hátteret, kiretusálni egy játékot. Valamint fontos kérés volt, hogy a kép fekvő tájolású legyen.


Ezután a a háttérbe kerülő fényképekkel foglalkoztam. Egyforma méretarányúra vágtam a több mint 400 fotót. Ha valamelyik el lett volna fordítva, azt a helyes pozícióba állítottam.
Alapvetően a két kép egyformának tűnik, és azt gondolnánk, hogy a nagyobbat csak le kellett kicsinyíteni a nyomtatáshoz. Ha így tettem volna, akkor a 70x50-es mozaikon túl kicsik lettek volna a háttérelemek, ezért hogy ideálisak legyenek, ehhez a mérethez is újrageneráltam a hátteret.

Íme a végeredmény digitálisan, a személyes (nem kutyás 😉) fotók elhomályosításával:


Ha Ön is szeretne egy saját mozaikot tetszőleges témában, keressen nyugodtan!
    Hajdú Ervin Ottó
    digitális grafikus
    +36 70 978 60 48

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Olajfestmény hatás fotóból

Erdő - absztrakt triptichon

3D-s tapéta