Szakmai kitérővel fűszerezve


Az első kiállításom anyagának összeállítása, magának a tárlatnak a megszervezése, megvalósítása után nem sokkal már jött is a következő nagy feladat, a második kiállítás. Ráadásul a szentesi bemutatkozásomra bővítenem kellett a grafikai anyagot, mivel nagyobb kiállítói teret kaptam. Majd azt hittem, Szentes után kicsit pihenhetek 😊, de az elmúlt két hét munkában, izgalomban és élményben, ha lehet, még intenzívebbre kerekedett.


Kankalin 60

Felnőttként vágtam bele "néptánc karrierem" építésébe a hódmezővásárhelyi Kankalin Néptáncegyüttesben, és ha mostanság épp nem is táncolok már (mondom, mostanság... 😉), a kapcsolat - már csak a feleségem révén is - megmaradt. Továbbra is segítem az egyesületet a grafikai munkákkal, nyomtatásokkal, online tartalom menedzseléssel. Így esett, hogy a Kankalin Néptáncegyüttes 60. születésnapja alkalmából tartandó rendezvénysorozattal kapcsolatban - fotókiállítás, táncest, viseletes bál - több megbízatást kaptam, és természetesen vállaltam is el nagyon szívesen.


A marketing anyagok

A megbízatások között első körben a grafikai anyagok, mint pl. a meghívó, plakát, online és nyomtatott hirdetések, közösségi média posztok megszerkesztései voltak, de maga a rendezvény logója is megtervezése került. A munkafolyamat - mint ahogy az egész rendezvénysorozat szervezése - már hónapokkal ezelőtt elindult, és folyamatosan tartott az utolsó pillanatig. Sőt, egy kicsit utána is...  😉

A 60-as logó teli számokkal és kontúrosan a különböző megjelenítési helyekhez

A programsorozat plakátja

A pecsét a poharak díszítéséhez készült

Póló is lett szitáztatva a rendezvényre


A kiállítás

Következő nagy feladat a fotókiállítás kivitelezése volt. Jó néhány régi fotót, újságcikket szkenneltem be, majd állítottam össze a gyűjteményt az 50x40 illetve 70x50 cm-es keretekbe. Az elmúlt évek fotóit pedig selyemfényű fotópapírra nyomtattam, majd HPVC lemezre kasíroztam. A két eltérő megoldás a kivitel különbségében jelenítette meg a múltat és a jelent.



Az előadás és a fűszer!

Eddig még a szakmában maradtam, de ezután következett egy nagyobb kihívás: a fűszer! 
A rendezvénysorozat fő attrakciója egy bő órás táncest volt, és az események sodrásában valahogy a vezérlőben kötöttem ki. A színpad hátsó falára kivetített fotók és a versbejátszások, valamint a hanghatások ütemezése, megfelelő időpontban való elindítása volt rám bízva. 
Az 'Emberöltő' című estet Eifert János fotói díszítették, a verseket Novák Péter szavalta el. A fotók és a versek is az idő múlását szimbolizálták, az évszakok körforgásán keresztül, és szorosan kapcsolódtak a koreográfiákhoz. Ahogy a színpadon a táncosok a táncokat, úgy mi a vezérlőben a fények, fotók és hangbejátszások pontos időzítését gyakoroltuk, sokszor módosítva az előző beállításokat, törekedve az egyre tökéletesebb összhatás elérésére.
Kicsi pluszként az előadást indító, 1-től 60-ig futó - ugye 60 éves lett a Kankalin Néptáncegyüttes - animációt is én készítettem el.
Izgalmas volt a csapat részesének lenni, a magam módján segíteni a fiatal rendezőpáros - Számfira Máté és Számfira-Nagy Zita - számára, hogy megvalósítsák kreatív víziójukat, és közben látni, hogy mekkora összehangolt háttérmunka van egy ilyen darab színpadra állításában. 
Viszont a péntek esti hatalmas vastaps minden fáradságot megért!

Kilátás a vezérlőből még a főpróbán

Egyeztetés a színfalak mögött - fotó: Tésik Attila

A számláló, élesben egész 60-ig ment

Fotó: Tésik Attila

Fotó: Tésik Attila

Fotó: Tésik Attila

Fotó: Tésik Attila

Fotó: Tésik Attila

A dekoráció

Ezek után - igazából ezek mellett, mert az események párhuzamosan zajlottak -  visszatértem a komfortzónán belülre. Feleségem, Kata és az egyesület vezetője megálmodták a viseletes bál dekorációját, s nekem "csak" annyi volt a dolgom, hogy az anyagokat megszerkesszem és kinyomtassam. Így készült el a vásárhelyi hímzést ábrázoló, asztalközépre kerülő díszcsík, a szalvétagyűrű, a névtábla és az asztalszám. Ezekhez először a hímzésmotívumokból egy ismétlődő, ismételhető szabályos mintát kellett szerkesztenem, hogy abból ki lehessen nyomtatni a kisebb dolgok mellett egy több méteres csíkot is. A kiegészítőket és magát a dekorálást már Kata intézte.




Izgalmas hetek voltak, és egy hatalmas projekt. Köszönöm, hogy részt vehettem benne!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy esküvő pillanatai egy képben

Olajfestmény hatás fotóból

Erdő - absztrakt triptichon