Új lendület: M42

Nemrégiben új impulzust kapott fotózási kedvem. A makrógyűrű után, fotós barátaim tanácsára elmerültem az M42 menetes objektívek világában - vagy mondjuk inkább úgy, épp csak víz alá dugtam a fejem.
Ezek régi objektívek, még a filmes világból, és egy konverter gyűrű segítségével illeszthetők a mai digitális gépek vázaihoz. Mívesek, még van bennük anyag, nagyon szép dolgokra képesek, és nem mellesleg olcsók is. Érdemes velük kísérletezgetni, én is vettem egy 55 mm-es gyújtótávolságú Asahi SMC Takumar lencsét 1,8-as fényerővel, az Ebay-en. Az objektív Japánból jött, szépen becsomagolva japán újságpapírba.


Íme pár kép, amit ezzel az objektívvel készítettem:




... vagy egy 29 mm-es Pentaconnal, mert azóta vettem egy ilyet is. :-) Ezt még anno az NDK-ban gyártották.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Olajfestmény hatás fotóból

Erdő - absztrakt triptichon

3D-s tapéta